« Tilbage til oversigt

Pressemeddelelse: Overskud i forsyningen

Tirsdag den 20. maj afholdtes ordinær generalforsamling i Ringkøbing-Skjern Forsyning A/S.

Generalforsamlingen kunne med tilfredshed konstatere, at regnskaberne for 2013 viser et samlet overskud i koncernen på 8,5 mio. kr. efter skat. Omsætningen blev fastholdt på et niveau omkring de 200 mio. kr.

”Resultatet er meget tilfredsstillende. Det eneste tal, der ærgrer os i regnskabet, er underskuddet efter skat i Ringkøbing-Skjern Spildevand A/S, som skyldes at selskabet er blevet skattepligtigt. Som mange andre vand- og spildevandsselskaber i Danmark kæmper vi med, at Skat ikke vil godkende det afskrivningsgrundlag, vi lovmæssigt skal følge. Det giver os et skatteteknisk overskud, som vi jo så skal betale skat af.” udtaler bestyrelsesformand Erling Gaasdal.

Han mener dog ikke, det skal fjerne indtrykket af et godt regnskab og en fornuftig drift. ”Man skal tænke på, at der med store investeringer også følger risici. Det er lykkedes selskabet at styre sikkert igennem de risici. Derudover har selskabet i 2013 tilpasset organisationen for at reducere omkostningsniveauet og forberede os til de fremadrettede udfordringer.”

Forventningerne til 2014 er et fortsat højt investeringsniveau, navnlig til de to store anlægsprojekter Innovest og Aquatarium. Herudover starter udskiftningen til fjernaflæste vandmålere op i Ringkøbing, og der arbejdes i koncernen intenst med at realisere biogasprojektet.

For mere information:

Bestyrelsesformand Erling Gaasdal:
Mail

Adm. Direktør Finn Jessen:
Mail
Tlf.: 96748510